نکاتی درباره چیدمان صفحه اول سایت

نکاتی درباره چیدمان صفحه اول سایت
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

پس از راه اندازي و ساخت يک وبسايت کار تمام نشده است . مديريت يک وبسايت يک فرآيند مداوم و ادامه دار است تا نرم افزار مديريت محتوا به روز رساني شود همچنين براي جلب رضايت بازديدکنندگان سايت بايد ضمن افزودن محتواي جديد و تازه در سايت , سايت خود را در شبکه هاي اجتماعي مختلف تبليغ کنيد. با توجه به نوع وبسايتي که ايجاد کرده ايد ممکن است حجم کار بيشتر يا کمتر باشد اما در هر صورت لازم است مدير وبسايت با اتخاذ يک رويکرد پيشگيرانه در تمام حوزه ها از امنيت تا به روز رساني مستمر از سايت خود مراقبت کنند.در ادامه مراحل ساده اي را براي نگهداري از سايت و افزايش تعداد بازديدکنندگان سايت خود تشريح مي کنيم.

برداشت اول بازديدکنندگان : صفحه اول سايت درباره شما چه مي گويد

اگر به صورت تصادفي چند صفحه تصادفي را باز کنيد نمونه هاي خوب , بد و حتي زشت از صفحات اول سايت را مشاهده مي کنيد.برخي از اين صفحات شما را نسبت به محتواي سايت جلب کرده و برخي ديگر باعث مي شوند شما نسبت به محتواي سايت مردد شده و از مطالعه ي آن صرف نظر کنيد. در ادامه نکاتي براي جذاب و گيرا بودن صفحه اول سايت شما تشريح مي شود.

  • اجتناب از صفحات مقدمه . صفحات مقدمه يا اوليه سايت چند سال پيش محبوب بودند. اين صفحات اغلب يک تصوير , فايل فلش , يک قطعه ويدئو و يک دکمه يا لينک با يکي از عناوين "ورود" يا "ورود به سايت" را شامل مي شدند. اين صفحات در واقع هيچ اطلاعات با ارزش و مفيدي براي بازديد کنندگان نمايش نمي دهند و تنها آنها را وادار مي کنند براي دريافت اطلاعاتي که براي آنها وارد سايت شما شده اند , يک کليک اضافه و بيهوده انجام دهند. همچنين اين صفحات اطلاعات کمي در اختيار موتور هاي جستجو قرار مي دهند.
  • هدايت و انتقال را بين صفحات مختلف سايت را ساده کنيد. ممکن است در ابتدا مفيد بنظر برسد که کاربر را به صفحات مختلف هدايت کنيد و سپس اطلاعات را براي وي نمايش دهيد اما اين پيچيدگي باعث مي شود شما بازديد کنندگان خود را از دست بدهيد.
  • اسکرول ها , چشمک زن ها ,فلش ها و انيميشن هاي صفحه بايد در حداقل نگه داشته شوند تا جذاب باشند. به اين عناصر بايد بيشتر دقت کنيد. اگر اطلاعاتي به صورت اسکرول نمايش داده مي شوند دقت کنيد که اطلاعات قابل خواندن باشند و سرعت چرخيدن اسکرول را روي مقدار مناسبي تنظيم کنيد.عناصر چشمک زن و فلش ها براي تمام سايت ها مناسب نيستند در انتخاب آنها دقت کنيد.روشن خاموش شدن يا چند عنصر گاهي کاربر را آزار مي دهد.کيفيت اسلايد شو و انيميشن ها بايد بالا و موضوع اصلي آن قابل فهم باشد. سرعت چرخش اسکرول , اسلايد شو و انيميشن ها بايد به اندازه اي باشد که امکان درک مفهوم مورد نظر توسط بازديد کننده وجود داشته باشد. قرار دادن جلوه هاي بصري در سايت صرفا براي زيبايي به جاي نمايش اطلاعات مفيد باعث انحراف از اهداف سايت شده و باعث کاهش تعداد بازديد کنندگان مي شود.نمايش محتوا و اطلاعات علت اصلي ايجاد سايت شما هستند .
  • سايت هاي پويا (dynamic) مانند آنهايي که با سي ام اس جوملا راه اندازي مي شوند انعطاف پذيري بيشتري براي نمايش مطالب جديد مانند آخرين اخبار و مطالب به روز رساني شده ,در صفحه نخست سايت دارند. با استفاده از اين امکان مي توانيد کاربران را به صفحات خاص و محتواي جديد سايت هدايت کنيد.
  • اگر در آمد سايت شما از تبليغات از جمله بنر ها , لينک ها ي ارجاع يا هر نوع تبليغات ديگر مانند پرداخت به ازاي هر کليک تامين مي شود . لازم است براي تاثير گذار بودن اين قسمت ها از عناصر بصري مانند فلش ها يا چشمک زن ها استفاده کنيد. تبليغات بايد در جايي نمايش داده شوند که به راحتي قابل مشاهده است اما نبايد تبليغات با اطلاعاتي که مي خواهيد در اختيار بازديد کنندگان قرار دهيد تداخل داشته باشد و به هيچ وجه نبايد بازديد کنندگان سايت را فريب دهيد تا هنگام کليک بر روي محتواي سايت شما در واقع روي تبليغات کليک کنند . اين کار باعث تحريک برخي بازديد کنندگان و شکايت آنها مي شود در نتيجه احتمالا تبليغات بعدي شرکت را از دست خواهيد داد.
  • يک فايل صدا يا ويدئو را به صورت خودکار پخش نکنيد. دلايل زيادي وجود دارد که با توجه به آنها نبايد يک ويدئو يا صدا را به صورت خودکار پخش کنيد.شما نميدانيد صداي بلند گو هاي کاربران چقدر بلند است , همچنين محدوديت هاي پهناي باند و سرعت کانکشن آنها را نيز نمي دانيد. ممکن است پخش اين صدا نگهاني و بدون اطلاع کاربر باشد.دليل ديگر اين است که شما نميدانيد کاربران هنگام مرور سايت شما کجا هستند. اگر در محل کار باشند پخش صدا ممکن است کار آنها و همکارانشان را مختل کند. همچين با اين کار پهناي باند خود و بازديدکننده را هدر مي دهيد به خصوص اگر اين کار را در صفحه اول سايت انجام دهيد. همچنين براي کاربراني که بارها به صفحه شما مراجعه مي کنند قطعا خسته کننده و آزار دهنده خواهد بود که بارها و بارها يک ويدئو را تماشا کرده يا يک فايل صدا را گوش کنند.بهترين کار اين است که به کاربران امکان انتخاب دهيد که ويدئو را تماشا کنند يا خير . بدترين کار نيز اين است که پس از اجراي خودکار ويدئو يا صدا هيچ امکاني براي متوقف کردن آن براي کاربر وجود نداشته باشد. با اين کار قطعا بخش قابل توجهي از بازديد کنندگان ديگر به سايت شما برنمي گردند.
  • يک ماژول جستجو در صفحه اول و در تمام صفحات سايت خود و در جايي مناسب قرار دهيد.اغلب کاربران به انتظار دارند اين ماژول در بالاي صفحه گوشه سمت چپ يا گوشه سمت راست قرار داشته باشد بنابراين در صورت امکان اين ماژول را در اين موقعيت قرار دهيد.
  • صفحه اول سايت معرفي کلي تجارت شما , کار شما , وبسايت شما يا محصولات شما است. اين صفحه نشان مي دهد شما که هستيد و چه کاري انجام مي دهيد. با توجه به هدف سايت در برخي سايت ها مشاهده مي کنيد که همه ي اين اطلاعات با جزئيات و تنها با يک کليک نمايش داده مي شود. با توجه به ماهيت اين صفحات بايد سريع و کار آمد باشند . در مقابل سايت هايي وجود دارند که در صفحه اول آنها کاربران به مرور و کاوش در صفحات مختلف سايت و اطلاعات موجود در آنها هدايت مي شوند .شما بايد توجه داشته باشيد که با توجه به برنامه ريزي و اهداف , سايت شما در کدام دسته قرار مي گيرد.هدف از هر سايتي اين است که کاربر پس از يکبار بازديد بازهم به سايت بازگردد. در واقع هدف اين است يکه کاربر ضمن شناختن شما و فعاليت شما به برند تجار شما نيز وفادار بماند.
  • نقش مهم ديگري که صفحه اول سايت دارد بهينه سازي موتور هاي جستجو (SEO ) است . اين صفحه بايد شامل عبارت هاي کليدي مرتبط با محتواي سايت شما باشد. به عنوان مثال اگر سايت شما از نظر جغرافيايي اهميت دارد , مثلا ارائه خدمات خاص در يک حوزه جغرافيايي, بايد آن حوزه جغرافيايي را در متن هاي موجود در اين صفحه برجسته کنيد.اين کار باعث مي شود شما کاربران يک منطقه جغرافيايي خاص را در موتور هاي جستجو هدف قرار دهيد و در نتيجه کاربران آن حوزه جغرافيايي راحت تر سايت شما را پيدا کنند .اگرچه کلمات و عبارات کليدي مهم هستند اما بايد دقت کنيد که از کلمات و عباراتي استفاده کنيد که در دنياي واقعي بين کاربران هدف شما رايج هستند, زيرا افراد اغلب عبارت هاي رايج در آن حوزه خاص را جستجو مي کنند



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: جمعه 26 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر